Що таке койловери? Плюси та мінуси регульованої гвинтової підвіски?

Койловери (англ. coilover) – це регульована амортизаторна стійка, що дозволяє змінювати жорсткість амортизаторів і висоту кліренсу (дорожнього просвіту). По суті, койловери виконують функції підвіски, що регулюється, і складаються з опори і пружини, що обвиває її шток. Вперше койловери були розроблені західними професіоналами та використовувалися у спортивних змаганнях та змаганнях з дрифту. Слово складається з двох частин – coil і over. Якщо перевести окремо кожну з них (перша пружина, друга навколо), то можна зрозуміти, що таке койловери.

Головне завдання пристрою – підняти або занизити підвіску. При цьому можна регулювати в досить широкому діапазоні. Отже, щодня можна кататися із абсолютно новими налаштуваннями, адже виріб допомагає безперешкодно змінювати висоту дорожнього просвіту (кліренсу).

Якщо у вас виникло питання про те, яким діапазоном регулювання має гвинтова підвіска, то значення становлять 8-10 см, якщо йдеться про А-подібні важелі. Коли ми маємо справу з роздільною пружиною та амортизатором, значення змінюються та становлять 6-8 см. Однак можливі певні коливання в рамках різних моделей.

Койловери (або стійки) є незамінною перевагою на дорогах з поганим покриттям або на бездоріжжі.
Принцип роботи та влаштування койловерів
Основу підвіски, що регулюється, складає звичайна стійка амортизатора. Відмінність полягає лише в тому, що вона має інші характеристики, що дозволяють функціонувати у великих діапазонах (від найлегших (на збільшення) до найбільш жорстких (на стиск)). На корпусі стійки проходить різьблення, або ж одягається спеціальний чохол, на якому вона вже є. Внизу знаходиться упор, який може рухатись вгору-вниз.

Пружина знаходиться між двома упорами і положення нижнього можна міняти. Верхня частина регульованого важеля підвіски має особливе кріплення. Його нижня складова надягається на різьблення шляхом накручування, що дозволяє безперешкодно рухатися в напрямках вгору або вниз. Головна перевага койловерів – можливість налаштування висоти без втручання у підвіску та використання зі звичайними амортизаторними стійками.

Конструкція койловерів сама по собі нескладна, проте існує безліч відмінностей і різновидів цієї технології.
Які бувають койловери
Залежно від особливостей пристрою виділяють кілька типів виробу:

Найпримітивніші складаються з амортизатора, у якого опора виготовлена ​​на різьбовому з’єднанні (замість традиційної опори для пружини). Саме така конструкція дозволяє регулювати кліренс шляхом усунення пружини вгору-вниз. Головна перевага – дешевизна, недолік – не можна регулювати жорсткість амортизатора.
Другий тип має можливість зміни жорсткості підвіски. Щоправда, за ці регульовані стійки доведеться заплатити більшу суму, ніж за попередні. У такого виробу хід штока залежить від зміни дорожнього просвіту. Основний плюс – койловери можна встановити на будь-який автомобіль. Мінусів досить багато:
погіршення керованості;
швидкий вихід із ладу;
часті пробої.
Все це спровоковано тим, що амортизатор працює на зношування, адже ми залишаємо і кліренс, і заводські налаштування амортизатора.
Койловери full-tap, за допомогою яких можна змінювати відразу три параметри: жорсткість амортизатора, кліренс та натяг пружини. Такі пристрої відомі також під назвою «койловери dgr». У комплекті з виробом можна знайти опорні підшипники, які допомагають регулювати кут розвалу коліс. Гідність – цілий ряд налаштувань підвіски, який і дозволяє досягти описаних вище ефектів. Недолік – дорожнеча та складність установки.
Останній клас – більш просунуті вироби. З їх допомогою можна регулювати налаштування низько- та високошвидкісного стиснення у ще більших діапазонах.
На фото: встановлені койловери на транспортний засіб.
Що змінити при встановленні койловерів?
Крім типів койловерів існує дві серії виробу. Кожна з них відповідає за внесення своїх окремих змін:

серія Street дозволяє трохи збільшити жорсткість підвіски. Однак і такі модифікації призведуть до того, що підвіска не буде нахилитися на поворотах, менше розгойдуватиметься і бовтатися. Якщо скористатися максимальним регулюванням представленого койловера, то керованість автомобіля наблизиться до спортивного класу – ви помітите те, як зміниться його поведінка на перебудовах та поворотах.
серія Track робить підвіску ще більш жорсткою та зібраною, а автомобіль – більш стабільним на дорозі. Використовуючи навіть м’які налаштування, ви додасте їзді комфорту.
Плюси та мінуси койловерів (гвинтової підвіски)
Як і будь-який інший елемент, койловери мають свої плюси та мінуси.